Deathbound
Deathbound är ett unikt, Souls-liknande, gruppbaserat spel som utspelar sig i en obarmhärtig värld där religion och vetenskap krockar. Den förbjudna staden Akratya har ett skoningslöst landskap som du inte kan erövra själv. Förena dig med stupade krigare som du hittar under ditt korståg. Växla smidigt mellan olika karaktärer mitt i striden med det unika gruppsystemet som består av fyra hjältar. De stupade krigarna har sina egna unika färdigheter, stridsstilar och spännande bakgrunder. Du ärver deras innersta väsen genom att absorbera dem. Konflikter och samarbete mellan rollpersonerna har stor inverkan på spelet, därför måste relationerna vara balanserade. Starka samarbeten kan ge dig extra styrkor i strid som kan innebära katastrof för den hänsynslösa bossen som väntar på ditt svärd och magi. Under striden kommer du att ladda en synkroniseringsmätare som delas av alla rollpersoner. Använd din synkroniseringsmätare vid ett lämpligt tillfälle och släpp lös den förödande attacken Morphstrike. Den använder sig av de stupade krigarnas sammanslagna kraft. En vältajmad Morphstrike i en strid mot en fruktansvärd styggelse kan vara den avgörande faktorn mellan liv och död. Världen i Deathbound har skapats med kärlek och influenser från utvecklarens hemland Brasilien, ett land med vibrerande kultur full av liv, kreativitet, rytm och en rik historia. Trialforges ursprung lyser igenom hela Deathbound, från den afro-brasilianska kampsporten capoeira till den svepande musiken som flödar genom Akratya.