Dead End Job
Dead End Job skickar ut dig i en knäpp och knasig värld för att ta hand om spöken. Det är en processuellt genererad dubbelspaksshooter för co-op i soffan, där du har en vakuumbehållare på ryggen och ett plasmagevär i händerna. För dig är det en vanlig dag på jobbet. Som Hector Plasm, anställd på Ghoul-B-Gone – ”marknadens ledande experter på paranormal skadedjursbekämpning” – har du som uppgift att befria hemsökta kontor, restauranger och andra byggnader från ovälkomna gäster. Har du vad som krävs för att bli bäst på att förpassa denna pest? Spela ensam eller låt en kompis hoppa in och ut för att spöa upp spöken när som helst under huvudäventyret. Gillar du tecknad film från 90-talet? Det gör vi med. Vi växte upp med utdragna, kluckande, äckliga skratt. Vår kärlek till dem rinner över i vårt spel som klibbig ektoplasma. Den knasiga, livfulla grafiken gör att du får uppleva vartenda näshår på nära håll och ger liv åt både vardagsföremål och knäppa spöken som ska sugas upp.