CLeM
CLeM är ett berättelsedrivet pusseläventyr med en mörk twist. Vakna upp i en värld där pussel blandas med utforskning och en berättelse baserad på alkemi. En röst väcker dig. Den ger dig ett syfte. Du hittar en anteckningsbok med mystiska texter som ger dig vägledning och har ett hus att utforska. UPPLEV ETT MÖRKT ÄVENTYR FULLT AV MYSTIK Du vaknar i ett kallt och svagt upplyst rum. Dina sinnen vänjer sig långsamt vid omgivningen, som märkligt nog känns bekant. En märklig känsla smyger sig fram, som påminner dig om att något inte riktigt stämmer. När du inser var du är dras din uppmärksamhet till ett märkligt objekt på marken. En anteckningsbok med titeln ”CLeM” ligger framför dig. När du läser dess sidor, täckta med intrikata skisser av insekter och symboler, hittar du en anteckning med ett kryptiskt meddelande: ”Ge mig SKÖNHET”. Samtidigt som du försöker förstå vad det betyder blir du avbruten av en röst. LÖS PUSSEL OCH HITTA EN VÄG Pussel smälter samman med utforskning och skapar en unik narrativ upplevelse vi kallar ”puzzlevania”, med en mörk berättelse att nysta upp och massvis med utmaningar. TILLVERKA FÖRTROLLADE LEKSAKER OCH AVSLÖJA HEMLIGHETER Tillverka magiska leksaker för att avslöja hemligheter, nå oåtkomliga platser och hämta föremål från det förflutna medan du gör nya upptäckter på bekanta ställen. UPPTÄCK EN GULLIG OCH MÖRK VÄRLD Utforska ett till synes övergivet hus tillsammans med en dunkel röst och en anteckningsbok full av anteckningar och teckningar föreställande alkemi, insekter och andra otäcka småkryp. OMFAMNA DITT ÖDE Välj ditt öde i en mörk berättelse om manipulation, stolthet, förlåtelse och upprättelse.