BrokenLore: LOW
BrokenLore: LOW är ett psykologiskt skräckspel som utspelar sig i den vackra och mystiska japanska byn Kirisame Mura, där den uråldriga legenden om Gashadokuro, ett jätteskelett från japansk folklore, fortfarande hemsöker platsen. Naomi Montgomery anländer till Kirisame Mura för en stor yrkesmöjlighet som kan ge hennes musikkarriär en skjuts. Men istället för framgång möter hon onda närvaron och avslöjar det förbannade förflutna som hemsöker byn. Spelet, berikat med originalstatyer skapade av den italienska skulptören Bruno Lucchi, blandar realistisk grafik med stiliserade low-poly-sekvenser och har utvecklats i samarbete med en kvinnlig psykolog för att säkerställa verkligt känslomässigt djup. Hideki: "Tiden rör sig på sitt eget sätt i Kirisame Mura."