Broken Lines
Din grupp har kraschlandat bakom fiendens linjer i ett alternativt Östeuropa. Soldaterna måste kämpa sig hem innan krigets fasor krossar dem, utan hjälp från ledningen eller någon information att gå på. Samarbete och strategi är viktigt. Varje soldat har en egen personlighet och egna tankar om vad som måste göras. Vissa vill undersöka varför de kraschade på fiendens mark, medan andra vill ligga lågt och invänta räddning. Det ryktas till och med om att vissa vill desertera. Du är den osynliga hand som leder den brokiga skaran soldater till säkerhet och kanske till och med räddning. Varje val – oavsett om det är något så enkelt som att välja vilken väg soldaterna ska ta, eller något tyngre, som hur de ska ta sig an sina mystiska fiender – spelar roll. Berättelsedriven spelmekanik Led dina soldater i strid medan de kämpar mot krigets psykiska påfrestningar – ska de undvika fienden eller gå till anfall direkt? Taktiskt turbaserat system Striderna påminner om taktiska turbaserade rollspel. Planera turen i pausläget och se soldaterna röra sig när handlingsfasen börjar. När nya fiender och faror dyker upp pausas spelet så du kan reagera på förändringen. Tänker du fortsätta rycka framåt eller backa och ta skydd? Dina val spelar roll De val du gör formar berättelsen och leder till olika slut. Tänk igenom dina val, eftersom dina framsteg i berättelsen inte bara påverkar de soldater du leder, utan hela regionen och alla som råkar bo där. Tänk också på att dina soldater har egna åsikter om vad som är bra för gruppen, så du behöver upprätthålla en balans mellan vad du vill att de ska göra och vad som är bra för att hålla gruppens moral uppe.