Bread & Fred
Bread & Fred är ett utmanande samarbetsplattformsspel där två spelare måste samarbeta för att hoppa och klättra till toppen av ett snötäckt berg. Spela som både Bread och Fred i deras irriterande och ibland galna klättring som kräver precision vid varje hopp. Varje gång du landar kommer du närmare toppen och ett steg närmare att bemästra plattformsspel, men ditt fall nerför berget blir ännu längre. Pingvinmekanik: - Sväng för att nå avlägsna plattformar! Bread och Fred är fästa vid varandra. Det betyder att ni inte bara faller tillsammans, utan att ni kan utnyttja momentum för att svänga och driva varandra längre än vad en enskild pingvin någonsin skulle kunna hoppa. Se till att en av er håller fast i marken, annars faller ni båda! - Håll fast i väggarna så länge du kan! Pingvinernas små händer är inte särskilt bra, men du kan hänga på en vägg med din partner i några sekunder för att svinga dem runt och övervinna nästa hinder. Var dock försiktig. Dessa pingviner är knubbiga, så du kan inte hålla fast länge. Handla snabbt! - Enspelarläge! Hittar du inte din pingvinvän? Fäst ditt rep vid Jeff (en sten!) och använd det istället! Klättringen är helt upp till dig och din skicklighet, men det betyder också att du inte har någon att skylla på när du faller... Legenderna säger att några pingvinhjältar har lyckats nå toppen med dessa färdigheter. Kommer du att bli en av dem? Varje fall kommer att göra ont, men försök att lära dig och skratta åt det. Tänk noga igenom varje hopp och bemästra pingvinernas färdigheter för att nå toppen. För de galnaste klättrarna innehåller Bread & Fred ett speedrun-läge så att du kan tävla och krönas till den bästa pingvinen på planeten. Berget väntar på dig. Fullfölj ditt uppdrag. Samarbeta med varandra så kommer ni långt upp på berget. Försök bara att inte falla (för mycket). Lycka till!!