Bonkies
Bonkies är ett skojigt partyspel med fokus på samarbete och rymdbygge där du får hänga med ett gäng apor och kolonisera solsystemet. Du och dina primatpolare har i uppgift att bygga alla möjliga typer av vrickade byggnader på avlägsna planeter genom att stapla block så att de liknar ritningarna. För att kunna göra det måste ni bilda lag med andra rymdresande djur och lyckas använda den gedigna utrustningen – en jetpack som drivs av bananer och en kraftfull robotarm – på bästa sätt. Dessutom måste ni använda knasiga block av olika slag (men som rutinerad astronaut är du väl redan bekant med magneter, raketer och kärnfusion) och bygga på exotiska platser som inte direkt är apvänliga. Vem har sagt att rymdbygge skulle vara enkelt? Spela apa med dina vänner! Att flytta tunga block är ingen lätt uppgift. Som tur är kan upp till fyra vänner slå sina kloka huvuden ihop för att bära denna tunga börda (eller släppa den på varandra). Spela apa på egen hand Väntar du på att dina vänner ska göra dig sällskap? Ingen fara! Enspelarkampanjen är också rolig! Häftiga block för alla tillfällen För att bygget ska bli mer givande kan du använda dig av några rätt ovanliga block. Om du trodde att allt det här skulle vara enkelt är det bara att vänta tills du måste försöka fånga en omkringsusande raket eller hantera en explosiv kärnfusionskub. Välj din apkung Djur av alla former och storlekar kommer till undsättning, vare sig de har tummar eller ej! Apor, hundar, katter (kanske även en enhörning?) – alla ska med! De är sugna på att rusta upp sig och spela apa. Förtjäna dina bananer Bananer är framtidens rymdföda! Säkra en egen klase genom att slå tidsrekorden. Om du samlar tillräckligt många låser du upp några nya följeslagare!