Blitz Breaker
Hoppa och sprinta till friheten i gullig pixelskonststil! Iklä dig rollen av en nybyggd robot vid namn Blitz som försöker fly från den maniska maskinerna i fabriken där den byggdes! Blitz Breaker är ett plattformsspel med blixtsnabb action som bjuder på en oväntad knepighet – Blitz kan inte springa. Det innebär att du måste hoppa och sprinta genom luften och navigera fabrikens trånga vrår genom att hoppa mellan väggar, undvika fällor och fiendeeld, demolera alla hinder i din väg och tänka strategiskt. Tajming är allt! Finslipa din hoppteknik och förmåga att sprinta i fyra riktningar för att skaffa stjärnor som du kan använda för att låsa upp nya robothuvuden till Blitz. Upptäck hemligheter och öppna portaler för att nå ännu mer extrema utmaningar längs vägen. Med din datorkompis Chips hjälp måste du klara fler än hundra kärleksfullt handritade nivåer för att Blitz ska kunna nå säkerheten ... och friheten!