BLADESTORM: Nightmare
Den senaste del i serien introducerar de senaste teknikerna och många nya element till 2007 års "BLADESTORM: The Hundred Years' War". Spela som legosoldat och ta befäl över en mängd olika styrkor för att föra din sida till seger på det dynamiska stridsfältet. Förutom den nya handlingen i Nightmare, med fantasiska varelser som drakar och cykloper, kan spelare kontrollera upp till 4 enheter med totalt upp till 200 soldater och när som helst växla mellan dem på stridsfältet. Dessutom kan olika styrkor kombineras till arméer som utför mäktiga massattacker. Spelet har också flerspelarläge online och en avancerad karaktärskapare. Alla dessa nya element går samman för att skapa en helt ny spelupplevelse.