Akimbot
I det här actionspäckade och äventyrliga 3D-plattformsspelet spelar du som den laglösa roboten Exe och hans otippade medhjälpare Shipset. Spräng dig igenom robotarméer, flyg rymdskepp och gå din egen väg för att rädda universum från undergång! Res runt i galaxen i en sci-fi-värld där det bara finns robotar. Upplev robotkaos och explosiv action nonstop! Deras resa börjar som så många bra historier gör – med en rymning från ett fängelse. HÖJDPUNKTER Helt enastående miljöer – Upptäck imponerande och färgsprakande miljöer över hela galaxen när du ger dig ut på ett explosionsfyllt äventyr där du måste hoppa, köra och spränga dig fram genom ett oförutsägbart universum till planeter du aldrig har sett förut. Utforska unika atmosfärer, terränger och invånare på alla planeter och i alla rumtider du stöter på under resans gång. Kämpa dig igenom tid och rum – Följ med våra två laglösa robotar Exe och Shipset på en medryckande kapplöpning mot Evilware, en före detta vetenskapsman fast besluten att orsaka kaos. Mitt i ett intergalaktiskt krig måste de ta reda på sanningen, och på vägen möter de en rad galna kamrater. Deras uppdrag: att axla rollen som hjältar och rädda galaxen från att förintas. ROBOTAR, ACTION OCH EXPLOSIONER – Kämpa som en rymdskytt och spräng robotarna till atomer! Våra osannolika hjältar måste finslipa sina färdigheter och bygga upp sin vapenarsenal för att kunna förinta flera olika robotarméer. Optimera din stridsteknik med en varierad vapenarsenal och vinn realtidsstrider i rymden, under havet mot Evilwares ondskefulla Abyssal-armé och mycket mer. Utrusta och anpassa din vapenarsenal – Uppgradera Exes artilleri när du slåss mot flera olika arméer med hjälp av en mängd olika, kraftfulla vapen! Samla på dig Botcoins under hela äventyret genom att förstöra omgivningarna och hitta gömda packlårar. Spendera därefter alla dina hårt förvärvade mynt i spelets butiker för att låsa upp och modifiera specialvapen! Hoppa, spring och rulla in i ett actionspäckat äventyr – Hopp, spurt, närkamp och parkour? Det är bara början! Akimbot är ett klassiskt 3D-plattformsspel där du får använda alla verktyg i din arsenal för att ta dig fram genom universum. Rusa fram över korta sträckor på nolltid eller använd ditt turboladdade framdrivningssystem för att få dubbel kraft i dina hopp! Håll hårt i dina strömkretsar och gör dig redo för ett actionspäckat äventyr när du följer med Exe på en fängslande resa genom universum för att rädda Algoritmen. Akimbot utlovar en underhållande och intensiv spelupplevelse!