Beyond Galaxyland
Beyond Galaxyland är ett intergalaktiskt 2,5D-äventyr inspirerat av klassiska scifi-filmer. Häng med tonåringen Doug när han sveps iväg till Galaxyland – ett zooliknande solsystem fullt av olika planeter – där han måste göra allt för att rädda jorden. I den här nytolkningen av klassiska rollspel väntar ett äventyr som inget annat, med grönskande djungler, neonupplysta städer och cybernetiska kasinon, där varje ny planet är full av intressanta karaktärer, hemska skurkar och många andra överraskningar. Tillsammans med Dougs skjutglada marsvin Boom Boom och den medvetna roboten MartyBot måste ni försvara jorden mot det allsmäktiga väsendet ”The End” innan det erövrar hela universum… Lätt som en plätt. Klassisk scifi i modern tolkning! Upplev spänningen i ett härligt retroäventyr som fräschar upp hela ”främling i en främmande värld”-konceptet och kastar dig rakt in i hetluften! Glädje, sorg, fara och vänskap – Galaxyland har allt och lite till, allt doppat i ett trollbindande lager neonpixlar. Utforska ett solsystem fullt av otroliga världar Utforska ett kosmiskt kluster av unika världar, från snöstormspiskade slätter på Arcos och tropiska djungelruiner på Erros till neonskimrande städer på Neo och karga sandöknar på Xalm. Alla planeter är fulla av uppdrag, pussel och helskruvade karaktärer. Ge rymdvarelser stryk i taktiska turordningsbaserade strider Ta dig an strategiska turordningsbaserade strider mot utomjordiska hot. Med rätt tajming kan du minimera skadan du själv tar. Alla gruppmedlemmar har sina egna unika förmågor, men vill du få ännu ett övertag kan du skanna fienderna i smyg innan striderna börjar för att se deras styrkor och svagheter. Episka bossar Varje planet kantas av faror, men ingen är värre än bossarna du slutligen ställs mot. Stålsätt dig inför mötet med kolossala rymddrakar, köttätande växter och bionikens spjutspets, den allvetande moderhjärnan. Fånga fiender och använd dem i strid Fånga de märkliga och underbara varelserna du träffar så kan du skicka ut dem i strid sen för att dra nytta av deras exklusiva förmågor. Kan du hitta alla?