Kan du finna ett sätt att bevara din mänsklighet på randen till undergången? I en nära framtid har svåra föroreningar gjort jorden obeboelig och nu är det upp till dig att hitta en lösning. Iklä dig rollen som Noah, en forskare med uppgift att lokalisera en ny planet som liknar jorden. Utforska forskarlabbet, hitta användbara föremål, lös olika pussel och gör viktiga val som är avgörande, inte bara för din egen, utan för hela mänsklighetens framtid. 890B är ett uppifrån-ner-äventyrsspel i 3D med en minimalistisk men tankeväckande berättarstil, där berättelsen mestadels styrs av spelarens val. Det är onekligen en tuff uppgift och dina framgångar och misslyckanden kan leda till flera alternativa slut. Kommer du att leda jordens befolkning framåt eller orsaka mänsklighetens undergång?