Waking (Xbox One)
WAKING bjuder in dig till ett episkt och känslofyllt äventyr i ditt undermedvetna. Fångad i en mörk koma måste du slåss i drömmen mot dina personliga demoner för att försöka vakna. För att vinna mot mörkrets krafter måste du följa guidade meditationer där du samlar in dina finaste minnen och möter människorna du älskar. Detta gör WAKING till det personligaste spelet någonsin. Tack vare de utmanande striderna och den enorma världen som väntar på att utforskas, är WAKING älskat av alla som gillar souls-like och action-RPG. DITT LIV. DINA MINNEN. DET PERSONLIGASTE SPELET NÅGONSIN. Fråga dig själv - vilka är dina viktigaste minnen? En handfull jord från din hemstad? Ett husdjur som varit borta länge? Ögonen hos den du älskar? I slutet av varje uppdrag blir du uppmanad att slut ögonen och lyssna på en guidad meditation där du lockar fram minnen från ditt liv. Du går därefter in i dessa minnen genom spelet via en rad olika val. Dessa skräddarsydda minnen blir dina vapen i spelet. WAKING ber dig möta dina rädslor, dina drömmar, personliga demoner och barndomstrauman. Vid din sida har du de du älskar, och dessa kan du be leda dig genom det okända. För att vakna måste du koppla samman synapserna i din hjärna och låsa upp svaret på varför du hamnade i koman. STRID MED EN SJÄL WAKING är ett spel för alla som gillar souls-like, och därför är i grunden svåra (men kan anpassas). En del skillnader i gameplay och kontroller gör dock att det faller utanför genren. En av de största skillnaderna är att du förlitar dig på ett telekinetiskt attacksystem, som används i kombination med närstrid och parering. Du måste vara strategisk i dina attacker för att kunna lyckas. UNIKA VÄRLDAR Ditt stora och föränderliga sinne skapar unika världar varje gång du ger dig in där. Miljöerna, grottorna, kryptorna och fängelsehålorna i WALKING genereras varje gång du spelar.