Vesta
Vesta är en kvicktänkt 6-åring som lever i en ödslig underjordisk labyrint – ruinerna av en sprudlande stad bebodd av människor och perfekta maskiner. Även om världen kan kännas ensam har hon alltid sällskap av sin vän BOT. Den ger henne råd och uppmuntrar henne att ta hand om sina sysslor, men den vet mycket mer än den ger sken av. För att hjälpa Vesta överleva i denna passiva men farliga miljö har BOT gett henne en riktig hjälpreda: DROID. Och visst, han kanske inte är så finkänslig, men han kan sköta fysiska uppgifter som vore omöjliga för en fullvuxen människa, och ännu svårare för en liten flicka. Dessutom är han det perfekta vapen mot okända faror i detta övergivna komplex. Följ med Vesta när hon utforskar diverse miljöer på 36 banor fulla av hinder och fientliga robotar. Hon måste förlita sig på sitt intellekt och DROID:s styrka för att ta sig fram genom landskapet, fördela den lilla mängd ström som finns kvar i komplexet, lösa otaliga pussel på vägen och slåss för sin överlevnad. Men framförallt måste hon ta reda på vad som verkligen har hänt.