Vernal Edge
Välkommen till kungariket Haricot. För många år sedan lyfte landet och flög upp i himlen. Den makthungriga Aloekyrkan styr nu de mystiska svävande öarna med järnhand. Möt Vernal, en ung kvinna som försöker hitta sin far. Med hjälp av sin enastående stridsförmåga och den minnesförlustdrabbade roboten Chervil måste hon ta sig genom det mystiska riket om hon ska lyckas hämnas och ta reda på sanningen. Led Vernal genom ett vackert Metroidvania-inspirerat spel med pixelgrafik. Utforska hennes förflutna och avslöja mysterierna i Haricot medan du kämpar dig fram i ruinerna av kungariket. INNEHÅLL Ett snabbt Metroidvania Utforska de svävande öarna i Haricot. Vänd ut och in på såväl städer som grottor för att få fler krafter! Hoppa, spring och glid in i vackra pixelmiljöer och glöm inte att hemligheter kan finnas var som helst! Ett dynamiskt och belönande stridssystem Behärska Vernals många tekniker och trollformler för att förgöra dina fiender! Det stora antalet alternativ som står till ditt förfågande varje gång du slår dina fiender gör att striderna i Vernal Edge ständigt överraskar. Gå din egen väg Så länge du har vind i seglet och eld i hjärtat är du fri! I Vernal Edge kan du flyga ditt flygplan till vilken ö du vill och utforska dem i vilken ordning du vill. Avslöja Haricots mysterier och hjälp Vernal att hämnas en gång för alla.