Venus: Improbable Dream
Hjälp en ångestfylld ung man att övervinna djupt rotade rädslor och självförakt och återfå hoppet och tron på livet! Kakeru föddes med en missbildning som han avskyr och kämpar med svår ångest och depression. Men när skolan, i ett försök att få honom att öppna upp, placerar honom i en musikklass utvecklar sig en hel värld av nya möjligheter. Här träffar han Fujiwara Haruka, en blyg tjej med funktionsvariation och stor musikalisk begåvning. I takt med att de två kommer närmare varandra minns Kakeru hur det är att längta efter vänner, ha självförtroende och, viktigast av allt, att ha en dröm. Venus: Improbable Dream är en absorberande visuell romanupplevelse som tar upp teman som psykisk ohälsa och identitet. Hjälp Kakeru fatta beslut och hantera sina innersta rädslor för att återfå kontrollen över sitt liv. Spelarens val påverkar hur berättelsen framskrider, inklusive specialdialog i gömda nyckelscener. Kan du hjälpa Kakeru uppnå något han aldrig trott var möjligt?