UNDYING
Fångad mitt i zombieapokalypsen och med tiden som rinner ut, kommer Anling att stoppa för ingenting för att se till att hennes son, Cody, kommer i säkerhet. Hon måste utstå otaliga faror, bland annat den zombieinfektion som börjar ta över hennes kropp, för att inte tala om att lära Cody hur han ska överleva den nya hårda verkligheten. När Anling och Cody utforskar världen stöter de på en rad olika karaktärer som bjuder på unika utmaningar. Hur Anling och Cody hanterar var och en av dem avgör deras öden, vissa kan dö, andra kan leva och vissa kan bli trogna allierade eller till och med en ärkefiende. Kommer mänskligheten verkligen att segra? Din väg, dina val, din berättelse! Alla försöker överleva, och om du hjälper andra eller inte kan leda till förödande konsekvenser. Alla har sina hemligheter, vilket väcker frågan... Vem kan du egentligen lita på? Varje beslut du fattar förändrar resultatet av din berättelse, hur kommer ditt slut att se ut? Crafting 1.0 Medel för överlevnad! Det är inte ett överlevnadsspel om det inte finns något hantverk och nu, med så många saker att tillverka och förbättra, är det ett under om det ens kommer att finnas tillräckligt med resurser! Hur du använder hantverkssystemet kommer att avgöra om du överlever eller inte, och hur lätt det kommer att bli. Världen är fylld av fängelsehålor, berättelser och byten! Trodde du verkligen att vi inte skulle låta David Brevik (Diablos gudfader) hjälpa till att designa fängelsehålor och se till att plundring kändes tillfredsställande? Varje gång du startar ett spel Undying vet du aldrig hur kartan kommer att läggas ut framför dina ögon. De 14 viktigaste platserna kommer att spridas över kartan i en mängd olika layouter, medan de andra ”osäkra områdena” är fyllda med slumpmässiga händelser som snabbt kan ändra dina planer. Ska du hjälpa en otacksam överlevare, eller ett gäng som är omringat av zombies? Du vet aldrig vem du kommer att möta på din resa, var och en med sin egen historia att berätta.