Turmoil
Turmoil erbjuder en charmig tolkning av simulatorgenren med glimten i ögat, inspirerad av 1800-talets oljerusch i Nordamerika. Upplev ruschen och konkurrensen från den tiden när du kämpar för att bli en framgångsrik oljeentreprenör. När du tjänar pengar på att gräva upp och sälja olja växer staden med dig. Skaffa mark på stadsauktionen och leta efter olja. Bygg en rigg, skapa ett effektivt pipelinenätverk och pumpa upp oljan i silor. Sälj oljan vid det optimala tillfället för att maximera vinsten och köp sedan uppgraderingar i staden för att ta itu med sten, gas och is. Köp fler andelar i staden än konkurrenterna för att bli nästa borgmästare. * En kampanj där du går från inget till allt som oljebaron och besegrar dina rivaler. * Mängder av uppgraderingar och nya verktyg att förbättra din oljeverksamhet med. * Träffa stadens invånare på saloonen och gör skumma affärer. * Ett spelläge som ger dig en av miljontals möjliga kartor och utmanar dig att tjäna så mycket du kan på ett år. * Skaffa mark på stadsauktionen och leta efter olja med olika verktyg. * Maximera vinsten genom att använda naturgas för att driva upp oljepriset. * Bjud över dina konkurrenter på aktieauktionen. Turmoil – The Heat Is On är en helt ny kampanj med mängder av olja att gräva upp och omvandla till pengar! Kampanjen är designad för att få dig att känna dig som hemma, men erbjuder mängder av ny spelmekanik och roliga funktioner. Det här kan du vänta dig! * En ny stad (och borgmästare!) och en ny oljerik karta som är indelad i tre områden. * I varje nytt område introduceras ny borrmekanik, driven av en ny underjordisk substans: magma. * Du får återse kända ansikten, som Edward, Fred och William. De har tagit med sig sina grejer i tågvagnar, så att du snabbt kan skaffa din favoritutrustning. * Det finns även nya karaktärer, exempelvis Philip, som anordnar ett skumt kortspel i saloonen. * Jack är en ny karaktär som säljer magmaverktyg i sitt skjul. Han gillar kyckling. * Anthony har också återvänt, men istället för att handla med diamanter har han nu en affär där du kan köpa och sälja alla möjliga underjordiska skatter. * Den nya borgmästaren är inte riktigt som den gamla. Hans tips är gratis, och han använder ett annat auktionssystem – men andelar kostar fortfarande pengar! * En katt strosar runt i byn! Han gör inte så mycket, men man kan väl inte vänta sig något annat? * Sist, men inte minst: Lite helt ny musik!