Treasure Hunter Simulator
Treasure Hunter Simulator ger dig chansen att utforska historiskt viktiga platser över hela världen och, med hjälp av dina metalldetektorer, upptäcka en svunnen tid och få reda på varför det du hittar är så anmärkningsvärt. Eftersom resmålen är spridda runtom jordklotet måste du först hitta något intressant och värdefullt i din lokala skog för att bygga upp ditt anseende och få pengar nog att ge dig ut på mer exotiska äventyr. Du kan antingen behålla fynden eller auktionera ut dem så att du kan resa ännu längre bort och skaffa ännu bättre utrustning. Treasure Hunter Simulator är inget supernischat spel utan varvar roliga arkadinslag med taktiska beslut i simulatorstil. Den smidiga detektormekaniken gör att spelet inte bara passar dig som gillar genren utan även dig som inte är lika insatt. De enkla och intuitiva spelinslagen i kombination med vackra landskap gör det här till en helgjuten upplevelse på precis alla plan.