Obs! Train Sim World: Northern Trans-Pennine krävs och måste köpas separat för att innehållet i detta tillägg ska kunna användas. I BR Heavy Freight Pack hittar du två ikoner inom brittisk järnväg: BR Class 40, ett av British Railways första massproducerade diesel-elektriska lokomotivklasser och BR Class 08, kanske ett av de vanligaste loken på det brittiska järnvägsnätet. Med det här storpacket får Northern Trans-Pennine-rutten två ikoniska och historiska buffertutrustade tunga godståg. Upplev en svunnen tid med godsfrakt där du får dra tusentals ton av bränsle och gods över Trans-Pennines utmanande sluttningar.