Obs! Train Sim World: West Somerset Railway krävs och måste köpas separat för att innehållet i detta tillägg ska kunna användas. 1957 gjordes en beställning på diesel-elektriska lokomotiv för British Railways Southern Region (SR) . På den tiden kallades de BRCW Type 3:er, de var byggda som Bo-Bo-lokomotiv för blandad trafik och utrustade med Sulzer-motorer med 1550 hk och kunde nå en hastighet på ca 137 km/h. De innehöll utrustning från Crompton Parkinson vilket gav dem smeknamnet 'Cromptons'. Deras framgångsrika tjänstgöring hos SR gjorde dem populära och det är förmodligen därför 29 av dem fortfarande finns bevarade. Två av de bevarade loken, D6566 (33048) och D6575 (33057) 'Seagull', har fått sitt hem på West Somerset Railway. Båda är funktionsdugliga och iklädda i BR:s klassiska gröna arbetsställ. Detta lok-tillägg för West Somerset Railway innehåller tre nya scenarier med ett flertal servicelägen.