Förvänta dig det oväntade i Train Sim World 6! Var beredd på allt när du går bortom gränserna för Nahverkehr Dresden och accelererar hela vägen längs BAHNSTRECKE LEIPZIG - DRESDEN i DB BR 411 ICE-T, växelloket DB BR 294 med flera. I Train Sim World 6 kan du bli lokförare eller konduktör ombord på DB ICE & regionaltåg. Slingra genom de många spårförbindelserna mellan Dresden och Riesa, och fortsätt sedan resan med ett höghastighetståg vidare mot Leipzig. Kör godståg, serva industrier med BR 294 och navigera på den stora rangbangården i Friedrichstadt. Kör lokala S-Bahn-tåg till Meißen. Nästa hållplats är… MEDDELANDEN! Håll utkik efter ljudmeddelanden på både perronger och tåg med detaljer om varje resa. Hantera det oväntade med RANDOM EVENTS – signaler kan ta längre tid att slå om, eller så kan hastighetsbegränsningar förekomma. Med CONDUCTOR MODE, FREE ROAM, CREATORS CLUB, PHOTO MODE och mycket mer kan du ge dig ut på din egen resa på ditt eget sätt. Vissa funktioner i spelet, inklusive onlinekommunikation och andra onlinefunktioner, kanske inte är tillgängliga för Xbox barnkonton. På Xbox betyder ”barn” spelare under 13 år, förutsatt att inte lokala lagar anger något annat. Observera: På grund av kapaciteten hos Xbox One-konsolfamiljen (Xbox One, Xbox One S, Xbox One X) och Xbox Series S-konsoler kan spelare på dessa plattformar förvänta sig en annan tidtabell och lagerupplevelse som är anpassad efter plattformens prestanda. För att få mer information, besök Dovetail Games supportcenter och sök efter "Train Sim World 6 FAQ".