Upplev den snabbaste järnvägslinjen i Amerika – från moderna förorter till vidsträckt landsbygd – som länkar staterna Massachusetts och Rhode Islands huvudstäder, med Train Sim World 2: Rush Hour - Boston Sprinter. Känn rushen från de nya passagerarna. När du färdas från station till station får du uppleva ett allt mer varierande passagerarutbud och en allt större antal vid rusningstid. Allt för att återskapa rusningstidens hets. Boston and Providence Railroad går ända tillbaka till 1830-talet vilket gör den till en av de äldsta järnvägarna i USA. Linjen gjorde det enklare än någonsin att resa och spelade en viktig roll i utvecklingen av Amerikas pendlarförorter. Än i dag tjänar linjen detta syfte som en del av Northeast Corridor. Kör långdistanspassagerare i hög fart på Northeast Regional med det moderna Amtrak ACS-64 eller kliv ombord på det snygga MBTA F40PH-3C och för pendlingstjänst.