Upplev toppen av modern drivkraft och den senaste generationen i en lång rad klassiker med Skyhook Games’ DB BR 187 för Train Sim World 2! Lokomotivserien TRAXX har varit stapelvara över hela Europa och bortom sedan 1990-talet. Med den senaste tekniken och en ny robust design kan TRAXX ”AC3” konfigureras för att köras nästan var som helst och används faktiskt i hela Europa såväl som i Israel. För Tyskland gjorde Deutsche Bahn en beställning på 110 stycken F140 AC3. Dessa skulle användas godstransport och klassificerades som DB BR 187. Det toppmoderna DB BR 187 representerar toppen av modern drivkraft och levererar 5 600 kW och kan uppnå 140 km/timmen. Oavsett vad som behöver flyttas kan DB BR 187 dra det med lätthet och tack vare Skyhook Games, kan du sätta det i arbete i Train Sim World 2: Schnellfahrstrecke Köln–Aachen!