Observera: Train Sim World 2: East Coastway krävs, som ett separat köp, för att kunna använda innehållet i det här tillägget. Peppa verksamheten på Englands södra kust med klassiska BR Class 313/2 i typisk Southern Coastway-livré. Totalt 64 Class 313 EMU:er levererades mellan 1976 och 1977 och de medförde en förändring i kapacitet och prestanda för förorts- och pendeltrafik. År 2010, efter att dragits tillbaka från North London Line, renoverades 19 medlemmar av flottan och skickades till Southern, där de sedan dess har varit kvar, i Lewes pendeltrafik till Seaford, och som kan nå ända till Eastbourne. Från och med 2021 är 313 de äldsta EMU:erna i aktiv tjänst i Storbritannien. Fortfarande starka och stolta, utformningen av 313 är otvetydig, och nu kan du uppleva den i Train Sim World 2!