IMC fortsätter striden om The Frontier i IMC Rising, det tredje nedladdningsbara kartpaketet till Titanfall. Trots framgångarna i de tidigare konflikterna måste IMC dra nytta av all medvind de kan få, då förstärkningarna från Core Systems fortfarande är flera år bort. IMC börjar att bemanna gamla hemliga baser för att skaka liv i sitt splittrade industriella militärkomplex. De skickar även iväg säkerhetsstyrkor för att hitta desertörer och myterister innan basernas exakta koordinater hamnar i milisens händer. Paketet innehåller tre helt nya kartor: Backwater, Zone 18 och Sandtrap.