Tinykin
Milo anländer till Jorden och upptäcker snabbt att han är alldeles för liten, att alla har försvunnit och att tiden stått stilla sedan 1991! Ta hjälp av de mystiska tinykin och använd deras unika krafter för att skapa stegar, broar, explosioner och mycket mer! Hitta hem genom en gigantisk storstad i myrstorlek och lös jordens största mysterium! -Utforska städer med myror, skalbaggar och insekter som byggts i ett gigantiskt hus -Träffa karaktärer vart du än går och lyssna på deras berättelser och historia -Fånga över hundra tinykin i varje stad och använd deras speciella förmågor för att klättra högre, bryta ner dörrar och lösa stadens problem! -Använd Milos tvålbräda som en skateboard! Hoppa, grinda och sväva runt i huset -Samla uppgraderingar för att förbättra Milos bubbelraket, bygga ut Ardwinmuseet och färdigställa Ridmis mystiska maskin!