Through the Darkest of Times
"Mörka tider innebär rädsla och risker. Risken att blir gripen av patrullerande nazister som letar efter människor som offentligt motsäger sig deras åsikter. Risken att bli uppläxad eller till och med dödad av tyska soldater eftersom vi motsätter oss regimen. Risken att förlora allt - även våra nära och kära. Det är så vi lever. Det är så vi försöker överleva. I de mörkaste tider. Planera, agera, överlev Du leder en liten motståndsgrupp i Berlin 1933 som består av vanliga människor, från judar till katoliker och kommunister till patrioter som helt enkelt inte bara kan stå och se på vad som händer. Ditt mål är att organisera mindre attacker mot regimen - dela ut flygblad för att sprida medvetenhet bland folket om vad nazisterna verkligen håller på med, klottra på väggar, sabotera, samla in information och rekrytera fler följeslagare. Och allt måste du göra medan du håller dig gömd - om regimens styrkor upptäcker din grupp kommer allas liv vara i allvarlig fara. Upplev historien Through the Darkest of Times är ett historiskt motståndstrategispel, med fokus på att förmedla periodens dystra stämning och den verkliga kampen som upplevdes av de vanliga människorna i det tredje riket. Historisk trogenhet innebär att din lilla grupp av motståndskämpar inte kommer att förändra krigets utfall, och du kommer inte heller att kunna förhindra alla nazisternas grymheter, men du kan göra allt du kan för att rädda så många liv som möjligt och kämpa mot det fascistiska systemet så mycket du kan."