The Survivalists
En värld full av äventyr och möjligheter Ön lever! Ditt nyfunna hem förändras med natt- och dagscyklerna medan du utforskar, upptäcker hemligheter, jagar (eller jagas av) djur för att skaffa mat och möter mytologiska fiender, som inte nödvändigtvis är glada över att du är här. Få uppdrag från en mystisk främling eller hitta dem på stranden och ta dig runt i processuellt genererade naturmiljöer med en rad olika vegetationsområden som gör att äventyret ser annorlunda ut för varje spelare. Bygg och överlev tillsammans Är ölivets faror svåra att ta sig an på egen hand, eller vill du bara hjälpa dina vänner med lite byggexpertis? Inga problem! I The Survivalists kan du utforska paradisön med upp till tre andra och ge dig ut på äventyr, samla byte, bedriva handel och försöka överleva tillsammans. Praktiska primater Om du känner att du behöver bygghjälp, skogshuggare eller soldater kan du tämja aporna på ön så att de hjälper dig med vardagssysslor eller stöttar dig i räder mot fanatiska läger! Spelets härmsystem gör att de bananätande vännerna kan utföra en mängd olika sysslor, och att leda aporna rätt är a och o om du vill övervinna öns utmaningar. Livsviktig tillverkning Hemligheten bakom överlevnad är att utnyttja resurserna i omgivningen till max. Sätt ihop en enkel yxa så att du kan hugga ved och laga smarrig mat för att stilla hungern. Med tiden kommer du att upptäcka andra recept som ger dig fler alternativ för framställning av mat, föremål och byggnader. Utmana ödet Letar du efter ett coolt svärd att hänga på väggen i hyddan, eller vill du ta kål på inkräktande fiender? Det du söker kan finnas i ett av de många templen som ligger utspridda här och var på ön, men tänk på att det inte är någon enkel uppgift att få tag i byte. Förbered dig väl om du vill ge dig ut på skattjakt.