The Scorchers
Med ett brännande hat som förgör allt de rör vid tänker "the scorchers" utplåna allt liv genom en sadistisk plan att förstöra ödelandet. Men de räknade inte med en hjälte som inte är rädd för något. Ta upp kampen igen och förbered dig på att rädda mänskligheten med dina skjutvapen dragna i RAGE: The Scorchers. Med nya allierade, nya vapen och nya uppdrag kommer du att få trotsa överväldigande odds för att bli den hjälte som ödelandet verkligen behöver.