The Library of Babel
Inspirerad av Jorge LuisBorjes novell med samma namn, Babels bibliotek bjuder in dig till en värld 20 000 år efter mänsklighetens utrotning. Världen styrs nu av avancerade robotar, som vet väldigt lite om sina mytiska skapare. Allt är väl och ordnat i ett samhälle som drivs av robotar, tills upptäckten av ett bibliotek som innehåller allt som någonsin kommer att skrivas – det perfekta förebudet om kaos. Du spelar som Ludovik, aSeeker, skickad för att utreda ett mordfall i Babylon. När ett undantagstillstånd plötsligt utropas befinner sig Ludovik i ett allt farligare territorium när han följer mördarens spår och reder ut mysteriet bakom bibliotekets plötsliga nedstängning. Med en värld full av vidsträckta djungler, övergivna tempel och gott om cybernetiska invånare att interagera med, utlovar Babels bibliotek både ett spännande äventyr fullt av faror och intriger, och en tankeväckande, atmosfärisk berättelse om hur vi betraktar oändligheten.