The Gunk
Huvudpersonen i The Gunk är Rani, en av spelets två hårdkokta rymd-fraktare. De kämpar med att få ekonomin att gå ihop, när de tursamt nog upptäcker en orörd planet, sprudlande av liv. De var på jakt efter värdefulla resurser, och de kan mycket väl ha dragit en riktigt vinstlott. Bland slumrande hemligheter från en sedan länge raserad civilisation måste de kämpa mot hotet från en giftig, energislukande gegga, samtidigt som de måste undvika att fastna i den spricka av misstro som öppnats upp mellan dem. Använd din trofasta Power Glove för att stoppa rötan från att spridas, utforska uråldriga mysterier och rädda planeten! Ta del av besättningens brokiga relation, medan du upptäcker den främmande planetens unika miljöer. Du behöver vara kreativ och reagera snabbt för att besegra de utmaningar som väntar. Vilka berättelser väntar i denna mystiska värld? Vilken roll har Rani att spela på den vackra men ödesmättade planeten? Ibland måste man bara lita på sin instinkt. Dra fram sanningen i ljuset. Rensa bort Geggan. Rädda planeten. FEATURES Involverande Utforskning: Upptäck en frodig djungelplanet med genomdränkta grottor, våga dig ut i det okända och blottlägg ett samhälle från det förflutna. Korruption & Förnyelse: Stampa ut Geggan, återställ naturen och omvandla världen runtomkring dig fullständigt. Dra nytta av den återställda grönskan för att fördjupa dig alltmer i detta märkliga och häpnadsväckande ekosystem. En Personlig Berättelse: Historien som berättas slår tätt följe med utforskningen, där våra två huvudkaraktärer håller kontakten genom nära radiokontakt i hela spelet. I en makalös rollprestation lånar Fiona Nova ut sin röst till huvudpersonen Rani. Musik & Atmosfär: The Gunk bjuder in dig att ta tid på dig och verkligen lyssna till dess rogivande låtar. Ta del av en trevande atmosfär som förmedlas genom uttrycksfullt visuellt hantverk. Koppla av och låt dig hänföras av ett äventyr som inte liknar något annat.