The Gap
The Gap är en stark berättelse om en mans kamp för att bota sin familjs sjukdom genom att utforska sitt eget psyke och de minnen han håller kärast. Joshua Hayes är en neuroforskare vars familj drabbas av en sällsynt genetisk sjukdom som långsamt slukar offrets minnen och förintar dess sinne och personlighet. Familjens kamp visas genom deras minnen av deras bästa och sämsta stunder. Joshua deltar i ett experimentprogram för att bota sjukdomen, lett av bioteknikföretaget Neuraxis, och dras in i företagets hemligheter. När han utforskar de minimalistiska områdena stöter han på föremål som leder honom till hans förflutna. När han nystar upp sin härva av minnen ställs han inför en skrämmande fråga – kan han verkligen lita på sig själv?