The Dwarves
The Dwarves är ett fantasy-RPG med en stark berättelse och taktiskt utmanande realtidsstrider. 15 spelbara hjältar, var och en med egna färdigheter, ska placeras ut på ett smart sätt. Ta dig an ett överlägset antal orcher, ogrer, alver, bögnilim, zombier, svartmagiker, och många fler fiender. I spelet, som baseras på den bästsäljande romanen "The Dwarves" av Markus Heitz, upplever du en fascinerande berättelse om den häftigaste fantasyrasen: dvärgarna! Taktiska realtidsstrider: Du slåss mot hundratals fiender med endast en handfull hjältar. Du kan pausa när som helst för att taktiskt planera nästa smarta drag. Stora strider: Alla varelser på slagfältet renderas med fysisk komplexitet – således känns striderna extra dynamiska och "verkliga", vilket öppnar för en hel del taktisk finess. Fängslande story: Följ med dvärgen Tungdil på hans äventyrliga resa genom Girdlegard. Utforska världen: Hitta hemligheter, lär dig mer om spelvärlden och dess invånare och lös valfria pussel. Undersök världskartan: Girdlegard sträcker sig från snötäckta berg till skimrande öknar. Du rör dig fritt på världskartan, stöter på många karaktärer och är med om äventyr. Men se upp: mycket av det du gör på världskartan har långtgående konsekvenser! Dvärgar! Äntligen står det häftigaste fantasyfolket i rampljuset. De skäggiga yxsvingarna är inte längre ospelbara – dvärgarnas era är här!