Surviving Mars: Relaunched - Interplanetary Codex
Interplanetary Codex – uppdragssponsor Politiken har alltid varit en del av den mänskliga naturen. Nu är den en del av naturen på Mars också. Ditt inflytande och förhandlingsförmåga formar din kolonis öde. Med denna nya uppdragssponsor – Interplanetary Codex – får du styra den politiska processen som du vill. Framtiden behöver regler och ordning. Och någon behöver upprätta det! När du spelar med Interplanetary Codex som uppdragssponsor får du: Law Office – En unik byggnad som endast är tillgänglig när du väljer denna sponsor. Denna byggnad skriver automatiskt lagar och minskar deras underhållskostnader, vilket får politiken att bli smidigare. Någon sa att gummistämplarna skulle komma till användning. Earth Embassy och Martian Assembly Prefabs – Börja ditt uppdrag med verktyg för att hantera diplomati och styre redan från början. Stärk din kolonis politiska grunder och bygg en hållbar relation mellan jorden och Mars. Periodisk finansiering – Håll dina falanger nöjda för att säkra stadig finansiering. Balansera konkurrerande räntesatser, bibehåll harmonin och använd politiskt inflytande för att säkra ett flöde av resurser från din nya sponsor. Inkluderas som en direkt upplåsning i expansionspasset Prime Mission. Expansionspasset Prime Mission kan köpas separat eller som en del av Surviving Mars: Relaunched – Ultimate Edition.