Surviving Mars: Green Planet
Terraformering Terraformera Mars och gör den ogästvänliga planeten beboelig för mänskligheten. Varje beslut du tar i hanteringen av din koloni kan påverka terraformeringsparametrarna, som atmosfär, temperatur, vatten och vegetation, och för dem i bästa fall närmare beboeliga nivåer. Övervaka dina framsteg på planetär nivå med användargränssnittet för Planetöversikt. Få Mars att grönska Plantera olika lavar, gräs, buskar och träd på Mars och se när de börjar göra den röda planetens yta grön. Växter med låga underhållskrav som lavar kan förbättra jordkvaliteten så att mer komplicerade växter kan växa, medan träd ger hög fröavkastning som din koloni kan skörda. Se till att övervaka jordmånens kvalitet så att dina växter håller sig friska och växer. Specialprojekt Ta dig an sju utmanande specialprojekt som att smälta polarisarna, fånga asteroider av is, skjuta upp en rymdspegel och annat för att börja förändra parametrarna för terraformeringen. Men var försiktig, för projekten kommer att ha en bestående påverkan på planeten och kan utlösa naturkatastrofer! Sju terraformeringsbyggnader Bygg sju nya byggnader som kan hjälpa dig att terraformera planeten eller dra nytta av förändringarna. Använd GHG-fabriken för att släppa ut växthusgaser i atmosfären, förskogningsanläggningen för att öka produktionen av vegetation, konstgjorda sjöar som ska fyllas med vatten, etc. Missöden med klimatet Att terraformera en planet kan få oväntade konsekvenser. När du släpper ut för mycket växthusgaser i atmosfären ger det upphov till du surt regn som minskar kvaliteten på jordmånen. Om en asteroid träffar planeten kommer den att orsaka en Marsbävning som kan störa kolonins produktion.