Storm Rifle CHL
T-55 Storm Rifle är den utvecklade versionen av den med standardiserade Plasma Rifle och har använts av många soldater under de våldsamma, civila Sangheili-konflikterna som följde efter Covenant-kriget. Vapnet har nu en modulär elektromagnetiskt sats, en kylande mantel och förlängd pipa som alla bidrar till förbättrad funktion i strid.Skräddarsydd med CHILL-vapenutseende.