Stellaris: Nemesis
Nemesis är en Stellaris-expansion där du får avgöra ödet för en galax som håller på att destabiliseras. Med nya spioneriverktyg, en väg till makten som galaktisk förmyndare för att bekämpa endgame-kriser – eller alternativet Menace, där du kan BLI endgame-krisen – ger Nemesis dig de mest kraftfulla verktygen som någonsin funnits i Stellaris. I slutändan är du tvungen att välja mellan kaos och kontroll för att ta över en galax som är på väg mot en kris. Kommer du att hitta ett sätt att ta över makten genom diplomati eller bedrägeri, eller kommer du att se på när stjärnorna släcks en efter en? Expansionen Nemesis innehåller: Bli krisen: Du är löpelden som sprider sig genom galaxen och hotar dess existens. När ditt imperium blir mer och mer hotfullt låser du upp kraftfulla bonusar som hjälper dig att välja ditt eget utfall för ett hopplöst galaktiskt dödläge. Om resten av galaxen inte lyckas stoppa dig i tid så har du makten att sätta stopp för hela existensen! Galaktisk förmyndare: Det är din uppgift att övertyga den galaktiska gemenskapen att utse dig till förmyndare och därigenom ge dig särskilda fullmakter att bekämpa krisen. Använd dem för att rädda galaxen från undergång och återställa ordningen. När krisen har stoppats kan du välja att lämna ifrån dig makten ... eller behålla den och skapa ett nytt galaktiskt imperium. Spioneri: Kunskap är makt. Använd nya verktyg för att spionera på dina fiender (eller vänner). Skicka sändebud för att leda hemliga operationer och kontraspionage bakom fiendens linjer. Lögner och svek får dina fiender på villovägar medan du avslöjar deras djupaste hemligheter. När din infiltrationsnivå ökar låser du upp nya operationer såsom "Sabotera stjärnbas", "Förvärva tillgångar" eller "Stjäl teknik". Vänd allierade mot varandra genom smutskastningskampanjer och uppvigling av diplomatiska incidenter. Om du spelar dina kort rätt så får de aldrig veta något, och det de inte vet kommer att skada dem. Ny skeppsuppsättning: Nemesis innehåller nya skepp som inspirerats av några av science fiction-genrens mest imponerande imperier. Oavsett om du tar kontrollen över galaxen eller utplånar den så kommer du att se lika mäktig ut som du känner dig.