Expansion Pass Five innehåller: Nemesis: I denna fullständiga expansion får du avgöra ödet för en galax som håller på att destabiliseras. Med nya spioneriverktyg, en väg till makten som galaktisk förmyndare för att bekämpa endgame-kriser – och alternativet Menace, där du kan BLI endgame-krisen – ger Nemesis dig de mest kraftfulla verktygen som någonsin funnits i Stellaris. Aquatics: Omfamna livet som sjöfarande civilisation genom att segla över galaxens öppna vidder med Stellaris mest uppslukande paket hittills: Aquatics Species Pack! Overlord: Lås upp nästa nivå av ditt imperium i denna fullständiga expansion. Led en hel galax full av potentiella undersåtar till ära eller underkastelse. Den nya spelmekaniken ger dig många sätt att ge dina vasaller specialiserade roller i ditt imperium, införliva nya planeter och undersåtar i ditt rike och bygga nya otroliga megastrukturer som utökar din makt snabbare och längre bort.