SteamWorld Build Mechanized DLC
Vi presenterar din nya ovärderliga kompanjon: Mekanikern! Nyttja dess otroliga styrka och slagfärdigheter för att påverka block och strid mot ett flertal olika hot i din gruva. Utforska nya gruvor med nya gåtor att lösa, bygg en ny byggnad för att stärka dina nyfunna vänner och stöt på nya spännande fiender som är fast beslutna om att få dig ångra dagen du först nuddade marken med en spade. När du grävt fram din mekanikerpolare så lär de hänga med dig och hjälpa dig fly från planet. Som före detta väktare för dessa gruvor, som dess forna invånare har övergivit, är de skapade för att lösa alla möjliga pusselproblem du stöter på genom att flytta, dra och lyfta. Deras råstyrka kommer att vara användbar när det kommer till att strida mot styggelsen, en kraftfull fiende som kan knäcka ditt försvar om du inte är tillräckligt försiktig! En ny stadsbyggnad: Mekanikercentrum Den här byggnaden är var spelare kan få tillgång till unika Mech-uppgraderingar som kan hjälpa dem med utforskandet genom att rengöra och lyfta, men även bli starkare för att bemöta de ökade hoten som gömmer sig under ytan. En ny fiende: Styggelsen Upptäcktes patrullerande i mörkret. Var försiktig när du gräver dig fram i Crackling Depths. De kan dyka upp från gropar flertal gånger så var redo för att besegra dem eller riskera bli överväldigad. Nya block och nytt pusselinnehåll att ta del av 26 nya gruvfunktioner, inklusive block, maskiner och föremål som du kan använda till din gruva!