State of Decay 2-förbeställning
Hur kommer du att överleva … världens undergång? När de döda reste sig ur sina gravar för femton månader sedan dog civilisationen ut och mänskligheten blev övergiven av sina ledare. Nu måste de spridda överlevande slå sig samman och återbygga samhället under hot om svält, sjukdom, fientliga grupperingar och självklart horder av zombier! State of Decay 2 är ett gemenskapscentrerat överlevnadsspel som utspelar sig i en apokalyptisk fantasymiljö. Du kontrollerar en unik grupp överlevande och måste välja de bästa möjliga strategierna för att hålla karaktärerna vid liv och samtidigt förbättra deras färdigheter samt samla ihop de resurser de behöver. Du väljer var du vill utkämpa din strid och kan designa och förstärka hembasen exakt på det sätt du vill ha den. Du väljer vilja överlevande du vill utsätta för risker genom att göra vågade räder i jakt på mat och ammunition. Du väljer när du ska ta kontakt med nya överlevande (som har sina egna mål och agendor) och vilka av dessa främlingar du ska rädda och ta in i din gemenskap. Varje spelare får en helt unik upplevelse. När du spelar svarar den öppna sandlådevärlden på dina beslut, utvecklas i realtid och ger dig nya dynamiska möjligheter att lägga upp personliga överlevnadsprioriteringar. Besluten ger även verkliga och bestående konsekvenser för din gemenskap. Du kan skicka din bästa letare att samla in medicin åt en sjuk vän – men det är inte säkert att han kommer tillbaka. Hjälp dina grannar så kanske du får några nya vänner på köpet. Eller bestäm dig för att ni nog behöver deras matförråd mer än de själva gör. State of Decay 2 erbjuder även ett samarbetsläge för flera spelare. Bjud in upp till tre spelare att besöka din gemenskap och hjälpa dig att slutföra dina mål. Du kan även hoppa in i kompisars spel och se hur deras berättelser har utvecklat sig jämfört med din. State of Decay 2: Dina val, din berättelse. Hur kommer du att överleva?