Space Chef
En trerätters måltid i form av ett äventyr: restaurangchef, överlevnadsrollspel och livssimulering, allt i Hästhuvudnebulosans galna universum. Som galaxens (snart) främsta kock är det upp till dig att leta upp de finaste ingredienserna från främmande planeter, laga utsökta rätter och servera dem till kunderna i din helt anpassningsbara rymdfarkost. Utforska främmande världar Det finns ett helt universum av ingredienser att uppleva där ute… om de inte äter upp dig först. Utforska avlägsna planeter, övergivna rymdstationer och din egen källare i jakt på växter, småkryp och andra godbitar. Längs vägen stöter du på rymdpirater, gamla ruiner och ett misstänkt stort antal nyligen övergivna restauranger. Håll utkik efter sällsynta resurser (och slumpmässigt skräp) som du kan använda för att uppgradera din utrustning, köksutrustning och ditt rymdskepp. Laga kosmiska rätter När kylskåpet är fyllt med ingredienser som (för det mesta) har slutat röra på sig är det dags att vända på skylten och börja servera! Skapa över 140 olika rätter, från enkla Beefle-spett till den legendariskt knepiga Octoegg Surprise. Överraska dina kunder med utsökt mat och snabb service, så får du Astronomical Culinary Excellence Stars som markerar din väg till intergalaktisk kulinarisk framgång. När ditt rykte sprider sig börjar kunderna komma till dig! Var flexibel genom att fortsätta med din leveransservice eller öppna en restaurang med sittplatser och ett konstant flöde av gäster. Du kan stänga köket när äventyret kallar. Skapa en stjärnklar stämning Din rymdfarkost kanske inte ser så snygg ut, men hon är en pingla när det gäller. Inred fritt med prydnader och ett omfattande färgsystem för att skapa dina drömmars restaurang. Lägg till nya våningar, skapa temazoner och fyll den med möbler och rekvisita som du hittar på dina resor! Servera hela nebulosan Invånarna i Hästhuvudnebulosan är mer än bara hungriga magar (de flesta av dem, i alla fall). Lär känna skrothandlaren Zoe, det falnade rymdesset Jack Bronzon, bartendern Zlurka som definitivt inte är utomjording och många fler karaktärer på din resa mot intergalaktisk kulinarisk stjärnstatus. Unika recept, sidouppdrag och till och med romantik väntar om du kan mätta dina lojala kunder. Ta hjälp av dina nyfunna vänner för att avslöja sanningen om din försvunna mormor och ta dig an Galactic Burger när de försöker ta sig in på ditt rymdterritorium.