I SONIC FORCES har den onda Dr. Eggman erövrat en stor del av världen med hjälp av en mäktig och mystisk ny skurk som går under namnet Infinite. Nu måste du hjälpa Sonic och bygga en armé för att ta tillbaka världen medan de slåss mot kaos och förödelse. Besegra fiender i otroliga hastigheter som moderna Sonic, studsa förbi farliga plattformar som klassiska Sonic, och skapa din alldeles egen anpassade hjältekaraktär utrustad med diverse olika kraftfulla prylar. Upplev blixtsnabb action med dessa tre unika spelstilar, utforska ikoniska banor, plus, slåss i unikt extrainnehåll med Shadow som spelbar karaktär! Den digitala standardutgåvan innehåller: - Spelet SONIC FORCES - EPISODE SHADOW (DLC) Sonic the Hedgehogs världs öde är i dina händer – Gå med i revolten.