Secrets In Green
Om Moder Natur talade till dig, skulle du lyssna och kanske upptäcka en kraft som växer inom dig? Efter en olycklig episod av psykisk sjukdom skickas Alma till en stuga på landsbygden där hon finner lugn och ro i den övervuxna trädgården. Men medan hon beundrar den stora murgröna som växer över dess staket, upptäcker hon ett löv som bär ett enda skrivet ord – hej. Hennes far och vårdgivare viftar bort det som ingenting annat än en hallucination, ett symptom på hennes hysteri Men nu måste Alma möta den mycket verkliga kampen för att göra sig hörd och respekterad i det mansdominerade viktorianska England. Kan du hjälpa Alma att hitta sin kraft och lösa detta farliga mysterium innan det är för sent?