SCARF
Scarf är ett äventyrsspel som blandar pussel och 3D-plattformar och erbjuder en allegorisk resa genom vackra världar. Utforska och hitta sanningen bakom din historia med hjälp av din partner, en drakformad halsduk. Lås upp nya förmågor och upptäck ditt sanna öde. BERÄTTELSE Vad innebär det att vara en hjälte? För att uppfylla ditt öde? Eller att göra uppror mot det? Scarf är ett spännande pusseläventyr för en spelare som blandar lyrik med ett 3D-plattformsspel för att erbjuda en allegorisk resa genom vackra världar. Kommer du att upptäcka deras hemligheter? Och till vilken kostnad? SPEL Fördjupa dig i en metaforisk berättelse som reflekterar över vad det innebär att vara en hjälte. Med din halsduk som din enda allierade är ditt uppdrag att fånga de upproriska själar som har skapat sina egna världar. Utforska vackra 3D-landskap, alla med sin egen unika mekanik. Res genom olika områden och lär dig nya förmågor som gör att du kan övervinna intressanta utmaningar. Hoppa, glid eller gunga när du upptäcker dessa nya världars hemligheter. Upptäck en rik mytologi och rekonstruera din egen version av fakta genom att utforska de världar som skapats av själarna. Njut av en audiovisuell sektion som tar dig till en fantasidimension fylld med ljus och färg... men också skuggor. Scarf är ett långsamt spel som låter dig njuta av varje ögonblicks skönhet. Utforska världen och lös intressanta pussel för att avslöja sanningen och gå vidare med äventyret. Samla unika samlarföremål för att låsa upp ett alternativt slut. Förbind dig med din drakformade halsduk som med hjälp av olika förmågor som glidflygplan, dubbelhopp och lian, hjälper dig att avslöja mytologin bakom världen.