Saturnalia
Ett skräckäventyr med flera karaktärer av roguelit i tredjepersonsläge. Ett spel inspirerat och starkt influerat av folkloren på Sardinien, Italien (en region rik på unika traditioner och kultur) där du spelar som fyra karaktärer och upplever en djupt sammankopplad berättelse som knyter an till de hemsökande traditionerna i en gammal by. Själva byn är en utarbetad labyrint utan två iterationer som är exakt likadana - du måste utforska och lösa spelets mysterier med knappt någon hjälp. Ditt vapen? En tändsticksask... Dö först, och sen se byn ombilda sig till en ny form. Lös pussel och öppna genvägar till nya områden med verktyg och föremål du hittar längs vägen, och lås upp varje del av berättelsen med olika karaktärer, alla med sin egen kraft och lämpade för en annan aspekt av utforskning och undersökning. Med ett begränsat utbud av tändstickor för att lysa upp dig och mörkret inträngande, kan du hitta din väg genom dimman för att avslöja sanningen? Eller kommer du att bli uppslukad av hemligheterna som denna stad inte vill att du ska veta?