Rust Console Edition - Public Test Branch
Det är i Staging-versionen som utvecklarna testar kommande innehållsuppdateringar. Där har du chansen att testa nytt innehåll innan den officiella lanseringen och rapportera fel som du upptäcker under tiden, så att slutprodukten blir bättre för alla! Eftersom innehållet är nytt stöter du eventuellt på fler fel i Staging-versionen än i spelets liveversion.