Royal Units
”Royal Units”-paketet utökar det tyska egenskaperna med säregena uniformer från två av de större staterna inom ”Deutsches Reich”: Bavaria och Württemberg. Två uniformuppsättningar för alla klasser, samt en specialuniform för officerare. Förpackningen ”Royal Units” innehåller 40 föremål: - 13 tyska uniformer - 18 tyska huvudbonader - 5 Ansiktsföremål - 5 Mustascher - 3 ansikten Den första uppsättningen av sex baseras på den välkända bergsbataljonen ”Royal Württemberg”, en veteranformation. De bar den säregna ”Litewka”-tunikan. De har även en klass med tekniker för trådburna telefoner och ”minenwerfer” ammunitionsbärare/överfallare. De bar även den ikoniska ”Gebirgsmutze”. Bavarians representeras även av en uppsättning av sex uniformer med dess unika Bavarian-kragmärkningar för varje klass. Både Bavarians och Württembergers använder Feldmutze och Schirmmutze-kepsar med sina staters olika kepsmärkningar (rött och svart för Wurtemberg, vitt och blått för Bavaria) och canvastäckta shakos med runda statsmärken. Särskilt iögonfallande är statsspecifika bara ”Tschako”-huvuddelar för officerare, som visar statens gradbeteckning. Detta paket inkluderar fem delar av ansiktshår, inklusive ett som inspirerats av nobelprisvinnaren och veteranen ”Eduard Buchner” och Caporetto-huvudpersonen ”Erwin Rommel”. Utöver dessa finns det fyra ansiktsdelar, inklusive en särskild tyskt ryttare som röker pipa och bär en bild av Kaiser Wilhelm II, som kommer att vara unik för de tyska trupperna Sist men inte minst innehåller satsen även ett särskilt officersset, baserat på Första världskrigsikonen Erwin Rommel. En ”Kleiner Rock”-tunika, ett ansikte som återvisar den historiska figuren och matchande mustache. OBS: DENNA DLC INNEHÅLLER ENDAST KOSMETISKT INNEHÅLL.