Romancelvania
KÄRLEKEN SUGER… BLOD! Sätt tänderna i Romancelvania: en genremix fullproppad med mörk humor, där sidscrollande action blandas med komik och romantik i ett fullkomligt absurt men ack så oförglömligt äventyr. Du spelar som vampyren Drac som, efter att ha mått kasst i hundra år på grund av hjärtesorg, kastas in i ett monsterdejtingprogram med Grim Reaper som programledare! Utforska Transsylvaniens farliga landsbygd och dräp absurda elakingar medan du letar efter passande deltagare. Konstaterar Drac att kärleken suger eller hittar vår vampyr någon att älska tills vitlöken skiljer dem åt? BLI KÄR I ETT MONSTER Upptäck varje monsters mänskliga (nåja) sida genom att uppvakta, bli vän med eller döda någon av de 12 röstsatta tävlingsdeltagarna! Ta förhållandet till nästa nivå för att bland annat bli starkare och få bättre förmågor. DRAMA PÅ BÄSTA SÄDNINGSTID Vad är reality-tv utan lite smaskigt drama? Kämpa för kärleken eller ge kalla handen – men se för tusan till att det blir underhållande! Ta grymma beslut i din egen kärlekshistoria med en handling full av dialog och alternativ samt möjligheten att välja kroppstyp och röst. UTFORSKA… TRANSSYLVANIEN? Besök fräcka Smashmounds, gränderna i Booty Bay och allt däremellan. Upptäck en oförutsägbar och sammankopplad värld full av monster att värva, ondingar och bossar att slåss mot och gömda smultronställen att dejta på. BLODLUST OCH FÄGRING STOR Drac var en gång i tiden en ståtlig vampyr men har nu tappat sina krafter, och det är upp till dig att bli en blodsugare med stort B. Dräp fiender med coola vapen, elementeffekter, fladdermöss och Medusas (bokstavliga) huvudattack för att segra stort i det här sidscrollande plattformsspelet.