Rogue Trooper Redux
Rogue Trooper, den banbrytande taktiska skjutaren och milstolpen inom serietidningsspel, är tillbaka i en ny, remastrad och högupplöst version. Upplev kritikerrosade strider och explosiv tredjepersonsaction i denna BAFTA-nominerade berättelse om svek och hämnd i galaxens mest avlägsna hörn. Du är en Genetic Infantryman (GI), den siste av ditt slag. Efter att ha avlats för strid och förråtts av dina överordnade vid Quartz Zone-massakern strövar du över slagfältet som en enmansarmé med biochip från tre stupade soldater i geväret, ryggsäcken och hjälmen. Ditt uppdrag är att kämpa dig igenom den kemiskt brända ödemarken på Nu Earth - en planet som härjas av ett ändlöst apokalyptiskt krig - i jakten på Traitor General… och hämnd! ROGUE, REMASTRAD Klassikern är tillbaka med högupplöst grafik, nya grafiska modeller, dynamisk ljussättning, förbättrad geometri, nya specialeffekter och mycket mer. Den har även moderna kontroller, extra svårighetsgrader och ett omarbetat skyddssystem. KRITIKERROSAD KAMPANJ Kämpa dig igenom 13 expansiva uppdrag i en varierad kampanj skriven av den berömde författaren Gordon Rennie. Strid mot den ondskefulla Nort-regimen i ikoniska miljöer från Rogue Trooper-serien, inklusive Quartz Zone, Petrified Forest och Harpo’s Ferry. BANBRYTANDE STRIDER Upplev Rogue Troopers tidlösa blandning av smygande action, strid under skydd och episka miljöer. Tackla uppdragen på ditt eget sätt och gör slarvsylta av Norts fotsoldater och fordon med Lazookas, bomber, kanontorn och mycket mer. FÖRBÄTTRADE FÖRMÅGOR Dina biochip är inte bara dina samtalspartner - de ger dig ett taktiskt övertag! Gunnar gör ditt gevär till ett vaktpostvapen och ökar din träffsäkerhet under strid. Helm ger dig taktiska råd och distraherar fiender. Bagman kan tillverka specialanpassad ammunition, reparera reservdelar, uppgradera vapen och till och med rigga minfält! ONLINE CO-OP Pröva dina förmågor i online co-op-läget för 2-4 spelare och återupplev händelserna som ledde till huvudkampanjen. Försvara er position mot inkommande vågor av dödliga Nort-soldater i ”Stronghold”-läget eller kämpa er till säkerheten i ”Progressive”-läget!